Day zero project [4]

Gepubliceerd op 5 januari 2019 om 20:00

Doel 31 tot en met 40 zijn alweer aan de beurt voor uitleg. Deze doelen gaan over dingen voor mijn gezondheid en over gezelligheid. Gezondheid is iets waar ik helaas vaak problemen mee ondervind. Ik ben hypermobiel, te zwaar, genees slecht en blesseer makkelijk. Dat zijn helaas geen goede combinaties. Helemaal niet als je bedenkt dat ik op 3 januari van 2019 al bij de fysio zat met een blessure. Daarom wil ik ervoor gaan zorgen dat ik gezonder en fitter word.

31. Een maand lang mijn nagels goed verzorgen

Mijn nagels zijn echt van die nagels die constant afbreken. Vanmiddag nog scheurde er een groot stuk van mijn duimnagel. Dat doet best wel wat pijn en daarom wil ik ervoor zorgen dat ik ze minimaal een maand goed verzorg. dat betekend knippen, veilen en schoonmaken. Ik hoop dat ik dan een routine kan ontwikkelen en dit langer vol kan houden.

32. 10 kg afvallen

Met 10 kilo ben ik er nog niet maar het is een mooi vervolg op het gewicht wat ik in 2018 al verloren ben. En 10 kg in 2 jaar is een gewicht wat je in kleine stapjes kan bereiken.

33. Kledingkast opruimen

Mijn kledingkast is een ontplofte bom. Ik heb meestal geen rust om de kleding die gewassen is er goed en netjes in te leggen. En als ik kleding zoek dan haal ik alles overhoop. Er moet een makkelijkere manier zijn om mijn kast op te ruimen en, beter nog, geordend te houden. Mocht je tips hebben dan hoor ik dat graag.

34. 5x een brief schrijven om mensen die me geholpen hebben/helpen te bedanken.

Ik heb veel mensen die mij helpen. Vaak omdat dit in ze zit of omdat ze vinden dat het moet. Maar we staan niet vaak stil bij wat andere voor ons doen en daarom wil ik ze bedanken via een brief. Dan weten ze wat ze voor mij betekenen.

35. Een strak de zomer in programma volgen voor mijn buikspieren 

Rond de zomer komen ze weer overal op internet voorbij. Trainingsschema's voor strakkere buikspieren en een mooi bikinilichaam. Een bikini zal ik niet snel aan doen maar die strakkere buik lijkt mij wel fijn.

36. Mont Ventoux beklimmen 

Dit doel staat op mijn lijstje omdat dit iets is wat ik sowieso ga doen. Al moet ik lopend naar boven, ik moet en zal de top halen. 

37. 3x een fietstocht maken door een natuurgebied

Als we dan toch meer aan het fietsen zijn dan kunnen we ook de natuur in Nederland gaan ontdekken. Er is veel schoonheid dus ik wil gaan kijken of ik door middel van fietstochten kan gaan trainen en genieten van de natuur.

38. 5 keer een week lang alles op de fiets doen (behalve de weekboodschappen en afspraken op meer dan 45 min fietsen)

Veel dingen in mijn woonplaats zijn dichtbij. Toch pak ik vaak de auto. bijvoorbeeld naar de huisarts ( 10 minuten lopen) of naar de Primera (12 minuten lopen). Dit kan ook anders.

39. 5 nieuwe recepten koken

Bij de dagbehandeling kookte ik vaak nieuwe dingen omdat dat op de planning stond. Helaas heb ik dat thuis niet doorgepakt en zitten we weer in ons oude stramien van wat we eten. Tijd om wat verandering in te brengen.

40. Een high tea verzorgen

Gezellig met vriendinnen een high tea hebben. Dit kan met gezonde en ongezonde lekkernijen. Maar voor je mindset is het sowieso gezond.


«   »

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.